De afgelopen maanden - Reisverslag uit Assis, Brazilië van Inge Flier - WaarBenJij.nu De afgelopen maanden - Reisverslag uit Assis, Brazilië van Inge Flier - WaarBenJij.nu

De afgelopen maanden

Door: Inge Flier

Blijf op de hoogte en volg Inge

08 Maart 2017 | Brazilië, Assis

De afgelopen maanden zijn er al weer veel dingen gebeurd. Nadat ik terugkwam van mijn reis had ik zomervakantie. Deze duurde van december tot eind januari. In december heb ik onder andere mijn diplomering en prom gehad! Deze feesten waren heel leuk en ik heb zelfs een certificaat van mijn school gekregen. Daarna was het tijd voor mijn verjaardag!

Ik heb hier mijn 18e verjaardag gevierd en het was zeker een dag om niet te vergeten. Aan het begin van de middag had ik een lunch met mijn familie en in de avond heb ik een feest gegeven voor mijn vrienden. Ook was dit de eerste keer dat ik eindelijk eens mijn verjaardag in de zomer had, hier heb ik ook wel even goed van genoten. Het was zeker een geslaagde dag en ik ben blij dat ik het hier in Brazilië heb mogen vieren.

Vlak hierna was het alweer tijd voor de feestdagen. Zowel kerst als oud en nieuw heb ik met mijn familie bij de ouders van mijn hostmoeder doorgebracht. Wat heel gek was, was dat ik nu met kerst aan het zwembad lag, in plaats van met een dikke warm trui binnen te zitten. Dit geldt natuurlijk ook voor oud en nieuw. Beide feestdagen waren heel gezellig en ook bij beide hoorde een lekkere grote maaltijd, maar dit gebeurde wel midden in de nacht. Nadat er om 12 uur werd geproost op kerst/nieuwjaar werden er kado's uitgepakt/werd er vuurwerk bekeken waarna we rond 1 uur in de ochtend met de hele familie aan een
heerlijke maaltijd begonnen. Voor mij waren de feestdagen hier heel anders dan in Nederland, maar ik heb er zeker van genoten.

December was dus wel echt een maand vol met feesten voor mij met mijn schoolfeesten, verjaardag en de feestdagen. Maar het feest was nog niet voorbij!

2 januari kwamen papa en Rachel aan in mijn stad hier
in Brazilië! Ze zijn hier 2 weken gebleven en ik heb ze mijn stad laten zien, maar we zijn ook gaan rondreizen. Zo zijn we naar Holambra (een Nederlandse kolonie), Ilha Grande en São Paulo geweest! Het was wel apart om hen zo hier in mijn 'nieuwe leventje' te zien maar ik heb er volop van genoten en het was heel leuk om ze weer even te zien.

Na deze 2 weken heeft mijn gastgezin mij opgehaald in São Paulo en zijn we nog een weekje naar het strand geweest. Eenmaal teruggekomen in Assis had ik nog 1 week vakantie over om van te genieten en toen was het weer zover, op naar school. Maar in plaats van terug te gaan naar mijn middelbare school ga ik nu naar de universiteit in mijn stad waar ik rechten studeer. Ik heb het er heel erg naar mijn zin en heb ook al veel nieuwe mensen ontmoet. Volgende week zal ik samen met 2 andere uitwisselingsstudenten beginnnen om engelse les te geven op de universiteit wat we wekelijks zullen gaan doen gedurende 12 weken.

Al met al heb ik het hier dus nog heerlijk naar mijn zin en hoef ik nog helemaal niet terug naar huis. Wel merk ik dat de tijd heel snel gaat, aanstaande zaterdag zal ik al verhuizen naar mijn derde en laatste gezin en ik heb nog maar zo'n 3 maanden over, maar van die 3 maanden ga ik nog even volop genieten!


  • 09 Maart 2017 - 06:18

    Els Van Andel:

    Beste Inge,
    Wat leuk om weer wat van je te horen. Natuurlijk ook al van je vader gehoord dat je het O naar je zin hebt en er echt wat van maakt. Super. Zelfs al goed in het portugees communiceren. Wat een ervaring! Gisteren op pad geweest met uitwisselingsschool en student uit Brazilie die in Duitsland verblijft. Die spreekt al vloeiend Duits. Hij vindt het alleeen wel koud en nat. Voor de eerste keer sneeuw gezien. Jij met Kerst aan de rand vh zwembad enz. Bijzonder. Beide Amerikaanse meisjes hier niet echt een succes. Spreken geen Nederlands behalve een paar woordjes en zinnetjes. Niet erg ondernemend. Geniet jij nog maar lekker de laatste drie maanden. Voor je jet weet loop je hier weer rond in Nederland. Groetjes
    Peter en Els van Andel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 31 Juli 2016
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 8183

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 18 Juni 2017

RYE Brazilie 2016-2017

Landen bezocht: