Het begin! - Reisverslag uit Assis, Brazilië van Inge Flier - WaarBenJij.nu Het begin! - Reisverslag uit Assis, Brazilië van Inge Flier - WaarBenJij.nu

Het begin!

Door: Inge Flier

Blijf op de hoogte en volg Inge

05 Augustus 2016 | Brazilië, Assis

26 juli was het dan eindelijk zover! 's Ochtends vroeg stond de wekker zodat ik de laatste dingen kon voorbereiden om vervolgens op het vliegtuig naar BRAZILIË te stappen. De vlucht verliep heel goed, op wat vertraging na waren er nauwelijks problemen. Ook zat ik naast aardige mensen in het vliegtuig wat de vlucht wat gezelliger maakte. Eenmaal aangekomen in São Paulo moest ik door naar de paspoortcontrole waar ik ook nog eens team Zimbabwe (OS) tegenkwam (op Schiphol hadden we al aardig wat mensen van team Oranje gezien). Na mijn bagage te hebben ontvangen ging ik naar de aankomsthal waar mijn hostvader en -zus mij aan het opwachten waren. Het was heel leuk om ze nu eens in het echt te ontmoeten in plaats van via de social media en het zijn hele aardige mensen. We gingen gelijk door naar een familielid die in São Paulo woont om daar 3 dagen te blijven en wat sightseeing te doen. Deze dagen waren echt geweldig maar wel heel vermoeiend en ik was elke avond dan ook echt kapot aangezien ik ook nog geen tijd had gehad om een beetje bij te komen van mijn jetlag. Toch heb ik er erg genoten van deze dagen.
Na die 3 dagen gingen we op weg naar Assis, de stad waar ik dit jaar zal wonen. Het was zo'n 5-6 uur rijden (wat voor Brazilianen nog wel meevalt) en toen we thuiskwamen heb ik de rest van mijn gastgezin (moeder en broer) ontmoet. 's Avonds ben ik met mijn hostzus meegegaan naar haar vriendinnen aangezien dat mijn klasgenoten zouden worden. Deze avond was dan ook heel gezellig en de meiden zijn heel aardig. Ook heb ik al wat uitwisselingsstudenten ontmoet en ik zit bij een meisje uit België (die Nederlands kan) in de klas. Ondertussen zit ik al bijna een week op school en ik vind het leuk, maar aangezien ik niet veel versta (en ook niet echt wat hoef te doen omdat ik mijn diploma al heb) is het zo af en toe best saai. Ook heb ik al heel veel verschillen ontdekt tussen de school hier en in Nederland. Zo wordt hier continu door de les geschreeuwd en maakt het de docent niks uit of deze doet zelfs even mee. Verder is ook de relatie tussen leerling en docent veel hechter dan in Nederland, wat ik persoonlijk heel leuk vindt. Een nadeel aan de school hier is dat het elke dag om 7 uur begint dus uitslapen zit er helaas niet meer in.
Gisteren had ik mijn eerste rotary meeting waar ik wat andere uitwisselingsstudenten heb ontmoet en mezelf moest presenteren in het Portugees. Dit keer hoefde ik nog niet zo veel te zeggen maar volgende maand zal ik een grotere presentatie moeten geven (in het Portugees). Dat gaat dus nog leuk worden. Dit weekend ga ik weg met wat mensen van de rotary en de rotary inbounds die een korte uitwisseling (2 maanden) doen. Daarna zal ik weer gewoon naar school gaan en gaat het 'normale' leven weer verder. Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden via deze blog.

Liefs, Inge
(Foto's zijn op Facebook te vinden)

  • 05 Augustus 2016 - 17:03

    Jochem:

    Leuk leuk leuk!!!!!!

  • 05 Augustus 2016 - 17:50

    Mirjam:

    Succes met Portugees leren Inge, maar vooral veeeel plezier! Dat portugees komt vanzelf wel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 31 Juli 2016
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 8170

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 18 Juni 2017

RYE Brazilie 2016-2017

Landen bezocht: