Maart: Rio de Janeiro & Brotas! - Reisverslag uit Assis, Brazilië van Inge Flier - WaarBenJij.nu Maart: Rio de Janeiro & Brotas! - Reisverslag uit Assis, Brazilië van Inge Flier - WaarBenJij.nu

Maart: Rio de Janeiro & Brotas!

Door: Inge Flier

Blijf op de hoogte en volg Inge

05 Mei 2017 | Brazilië, Assis

Wat later dan verwacht, maar hier is dan eindelijk mijn verhaal over de reis die ik met Rotary heb gemaakt naar Rio de Janeiro en ook een stukje over mijn weekend in Brotas met de Rotex! Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Woensdag 1 maart was het eindelijk zover, op naar RIO DE JANEIRO! We gingen een lange busrit tegemoet, maar dit was zeker gezellig samen met de uitwisslingsstudenten. Donderdagochtend rond een uur of 6 kwamen we aan in Rio, en wat geweldig was dat! Na altijd alleen de foto’s hebben gezien waren we er nu echt! We zijn naar het hotel gegaan waar we hebben ontbeten en al gelijk gingen we de stad verkennen! Elke dag hebben we veel dingen gedaan, waaronder natuurlijk een bezoek aan het bekende Christusbeeld (Cristo Redentor) en het suikerbrood (Pão de Açucar). Deze twee plekken waren geweldig, het uitzicht was onbeschrijfelijk. Je kon de hele stad zien en we hebben erg veel geluk gehad dat er geen bewolking was toen wij gingen. Natuurlijk zijn hier ook de nodige foto’s genomen (een deel heb ik al op Facebook gezet, maar ik heb nog geen mogelijkheid gehad om de foto’s van mijn camera te uploaden dus die zullen nog komen). Naast het bezoeken van deze twee toeristische plaatsen hebben we uiteraard nog veel meer dingen gedaan deze week. Zo hebben we een aquarium bezocht, hebben we genoten van de zon aan de Copacabana en aan Ipanema en, voor mij het hoogtepunt van de reis, we zijn naar de carnaval geweest! We gingen naar het ‘desfile das Campeãs’. Dit is een show waar de zes beste sambascholen optreden en het is geweldig. Elke school heeft zo’n 40 minuten om op treden en elke optreden bevat weerzinwekkende wagens en ontzettend goede dansers. En allemaal in de stijl die heel bekend is van Brazilië. Felgekleurde en korte jurken, hoge hakken, en vooral het dansen natuurlijk; de typische samba. De avond begon voor ons al om 6 uur ’s avonds toen we het hotel verlieten richting de metro. Eenmaal aangekomen bij de Sambadrome moesten we wachten tot 10 uur toen de show begon. Toen hadden we even de tijd om wat glitters op te doen en eventuele hawaiislingers, bloemenkronen etc. op te zetten die we onderweg snel hadden gekocht. Uiteindelijk begon de show en deze duurde tot zo’n 6 uur de volgende morgen. We hebben daar dus de hele nacht gezeten en het was vermoeiend maar het is zeker de moeite waard en ik zou het heel graag nog een keer willen doen. Wat je daar ziet, zie je normaal alleen maar op tv en het is echt alleen maar mooier en indrukwekkender in het echt. Toen we weer teruggingen naar het hotel kwamen we daar aan en gingen we meteen aan het ontbijt waarna we even wat tijd kregen om uit te rusten. Deze hele week in Rio was geweldig en doordat we rond carnaval gingen was het alleen maar leuker, de hele stad was in de sfeer van carnaval. Uiteindelijk moesten we natuurlijk Rio weer achterlaten, maar dit was nog niet het eind van onze reis! We gingen naar een dorpje genaamd Paraty. Hier hebben we een dag op een boot doorgebracht. We hebben heerlijk genoten hier en ook konden we even een beetje uitrusten. We hebben gezond, gezwommen, zijn gaan scubaduiken en hebben nog lekker een poosje stilgelegen en genoten van een lekkere barbecue. Helaas ging deze dag ook snel voorbij en ’s Avonds was het al zover, op naar huis. Deze reis is niet in 1 woord te beschrijven, het was geweldig, indrukwekkend, bijzonder en nog veel meer en ik ben teruggekomen met vele goede nieuwe herinneren. Niet alleen aan de plekken die we hebben bezocht, maar ook de herinneringen die je maakt met iedereen die mee is met de reis. Als uitwisselingsstudenten zijn we een hele hechte groep en dat maakt het alleen maar leuker en leuker. Helaas was dit de laatste reis die ik heb gedaan met Rotary maar gelukkig hadden we nog een reis met onze fantastische Rotex in het vooruitzicht!

Vrijdag 24 maart begon het weekend in Brotas. Deze reis is georganiseerd door de Rotex, dit is een groep ex-uitwisslingsstudenten. Brotas is een dorpje waar veel activiteiten te doen zijn. Vrijdagochtend vertrokken we, ‘s middags kwamen we aan en we gingen gelijk beginnen aan de eerste activiteit, abseilen! Dit hield in dat we van 3 watervallen gingen abseilen, de eerste was 5 meter hoog, de tweede 25 meter en de laatste 45 meter! Verder zat er ook nog wat avontuur in het lopen van waterval naar waterval, zo moesten we door het bos heen (waar onder andere slangen zitten) en ook door het water heen. ’s Avonds toen we weer terugkwamen was iedereen natuurlijk helemaal kapot maar we hebben de dag nog heerlijk afgesloten in het zwembad. De tweede dag zijn we gaan raften, in bootjes van 6 personen zijn we de rivier afgegaan wat ook echt superleuk was. Ook hebben we nog even lekker een stukje kunnen zwemmen. De laatste dag hebben we een pad gelopen waar we uiteindelijk uitkwamen bij een waterval waar we hebben gezwommen, vervolgens zijn we gaan tokkelen. En dit was niet zomaar tokkelen zoals je in een park kan doen, het uitzicht was geweldig. We zaten heel hoog en er was zoveel groen te zien, het was heerlijk! Toen we terugkwamen was het helaas alweer tijd om ons klaar te maken en terug te gaan naar onze steden, maar dit weekend was echt geweldig. Helaas was ook deze trip de laatste die ik met de Rotex zal maken.

Doordat al deze reizen nu voorbij zijn begin ik ook echt te merken dat ik aan het eind van mijn uitwisseling begin te komen, ik heb nog 1,5 maand over en de tijd gaat echt veel sneller voorbij dan ik zou willen. Ik kan ook niet geloven dat ik hier nu al zo’n 9,5 maand zit. Ik heb een heel nieuw en ander leven hier, vol met nieuwe vrienden, een nieuwe taal, nieuwe families en vol met goede herinneringen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 31 Juli 2016
Verslag gelezen: 1434
Totaal aantal bezoekers 8190

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 18 Juni 2017

RYE Brazilie 2016-2017

Landen bezocht: