De eerste maand - Reisverslag uit Assis, Brazilië van Inge Flier - WaarBenJij.nu De eerste maand - Reisverslag uit Assis, Brazilië van Inge Flier - WaarBenJij.nu

De eerste maand

Door: Inge Flier

Blijf op de hoogte en volg Inge

26 Augustus 2016 | Brazilië, Assis

De eerste maand zit er alweer op! De tijd gaat hier echt heel snel voor mij (te snel). Ik geniet van de dagen hier en in November zal de eerste reis beginnen waar ik ontzettend veel zin in heb. Ik heb ondertussen al een aardig vast ritme hier. Zo heb ik 2x per week Portuguese les met de andere uitwisselingsstudenten in de stad, ga ik natuurlijk elke dag naar school en heb ik wekelijks een rotarymeeting.. We zitten hier met zo'n 14 uitwisselingsstudenten in de stad wat erg gezellig is en ook buiten de Portugese lessen spreken we met elkaar af. De rest van de dagen van de week spreek ik met mijn vriendinnen af of doe ik wat voor mezelf of met mijn familie.
Dit jaar zal ik hier 3 verschillende families krijgen. Vorige week heb ik ze allemaal ontmoet. De families zijn allemaal heel aardig en open en ik heb dan ook veel zin om bij allemaal zon 3-4 maanden door te brengen. Deze 'kennismaking' was tijdens het avondeten dus ik heb het toetje op me genomen en een (hopelijk lekkere) Nederlandse appeltaart voor ze gemaakt.
Deze eerste maand heb ik ook al veel meegemaakt hier. Zo ben ik een weekendje naar het dorp Olimpia geweest met 2 andere families waar we op zaterdag een waterpark hebben bezocht wat erg leuk was. Ook ben ik met mijn vriendinnen naar de echte Braziliaanse rodeio geweest. We hebben het einde van de rodeio gezien en vervolgens was er een muziekshow, hierna was er nog een feestje op de locatie. De hele avond was natuurlijk in de rodeio style dus ook de muziek. Ook zag je veel mensen rondlopen in cowboy kleren. Soms was het een beetje apart, maar het was zeker leuk om een keer mee te maken.
Op school zit ik in de examenklas en ze hebben hier een leuke traditie. Eén dag per maand moet iedere examenleerling zich kleden naar een bepaald thema, doe je dit niet dan moet je betalen. Dit geld zal dan vervolgens worden gebruikt voor het eindfeest wat we zullen hebben na de diplomering. Iedereen doet hierom goed zijn best om er goed verkleed uit te zien wat hele leuke beelden kan opleveren.
De komende maand(en) heb ik al aardig wat leuke dingen in de planning staan waar jullie ongetwijfeld nog wat van zullen horen!

Liefs, Inge

  • 06 November 2016 - 17:00

    Els Van Andel:

    Hey die Inge,
    Wat super leuk dat je verslag doet van je ervaringen. Zo heb je zelf een mooi logboek, maar laat je ons ook meegenieten. Leuk om alles te lezen. Je maakt er echt wat van als ik alles zo lees! Veel plezier verder en geniet van al je mooie ervaringen!
    Groetjes, Els en Peter van Andel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 31 Juli 2016
Verslag gelezen: 748
Totaal aantal bezoekers 8185

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 18 Juni 2017

RYE Brazilie 2016-2017

Landen bezocht: